پرستار در منزل

پرستاری در منزل

همراه بیمار در بیمارستان

۱ بازديد

همراه بیمار در بیمارستان

بستری شدن عزیزتان در بیمارستان اتفاقی ناراحت‌کننده برای شما و خانواده است. شرایط اضطراری، تغییر محیط و روال و همچنین نگرانی در مورد بهبود بیمار، همگی عواملی هستند که این وضعیت را برای شما دشوار می کنند. در شرایطی که شما زمان، تخصص و تجربه لازم برای مراقبت از بیمار را ندارید بهترین راهکار استخدام همراه در بیمارستان است. در این مقاله به مهم‌ترین نکات برای استخدام همراه بیمار می پردازیم.

همراه بیمار در بیمارستان

همراه بیمار در بیمارستان کیست؟

همراه بیمار فردی متخصص و دلسوز است که در زمان بستری شدن بیمار 24 ساعته از وی مراقبت می کند. بیمار در زمان بستری شدن در بیمارستان نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه و 24 ساعته دارد؛ و با توجه به کمبود نیروی پرستار و کمک پرستار در بیمارستان های کشور، امکان مراقب 24 ساعته از بیمار در بخش های بستری نیست. به همین علت وجود همراه بیمار در بیمارستان تبدیل به یک واقعیت اجتناب ناپذیر شده است.

وظایف همراه بیمار در بیمارستان

ارتباط مؤثر با خانواده و بیمار

همراه بیمار با برقراری ارتباط مؤثر با بیمار و خانواده وی این اطمینان را به خانواده می دهد که بیمار تحت مراقب شبانه‌روزی و ایده‌ال است. پرستار بیمار همچنین با برقراری ارتباط مؤثر با بیمار باعث افزایش امید و انگیزه بیمار برای ادامه درمان می شود. نیروهای مرکز آسامهر با دریافت آموزش های لازم،به درستی با بیمار و خانواده وی ارتباط برقرار می کنند تا آنها با کمترین نگرانی و استرس روند درمان را طی کنند.

همراه بیمار در بیمارستان

ارتباط مؤثر با دائمی با تیم درمان شامل پزشک، پرستار و سایر درمانگران

مراقب بیمار هر لحظه شرایط بیمار را پایش می کند تا از تحت کنترل بودن وضعیت بیمار مطمئن شود. در صورت هرگونه تغییر در وضعیت جسمانی بیمار، همراه بیمار شرایط را فورا به پرستاران بخش گزارش می کند تا درمانگران برای درمان بیمار آماده شوند.

تغییر وضعیت بیمار برای جلوگیری از زخم بستر

بعضی از بیماران به دلیل عدم تحرک کافی ناشی از فلج بودن اندام‌ها یا عدم هوشیاری دچار زخم بستر می شوند. همراه مریض با تغییر وضعیت بیمار از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند.

غذا و دارو دادن به صورت صحیح

بعضی از بیماران از لوله معده برای دریافت غذا و دارو استفاده می کنند که پرستار از این طریق به بیمار غذا و دارو می دهد. همچنین بعضی از بیماران مشکل بلع دارند که همراه بیمار با احتیاطات خاصی به این بیماران غذا می دهد.

همراه بیمار در بیمارستان

کمک در طهارت و اجابت مزاج بیمار

بعضی از بیماران به دلیل عدم توانایی در کنترل اسفنگتری ادرار و مدفوع، نیاز به پوشک شدن دارند؛ بعضی دیگر از بیماران به دلیل عدم توانایی در راه رفتن نیاز به لگن برای اجابت مزاج دارند. همراه مریض با توجه به شرایط بیمار در انجام دفع مدفوع و ادرار به وی کمک می کند.

کمک در امور شخصی بیمار

کمک در انجام امور شخصی بیمار مثل لباس پوشیدن، استحمام و حفظ آرستگی بیمار

کمک در جابه‌جایی

بعضی از بیماران به دلیل فلج بودن بخشی از اندام‌ها نمی توانند به درستی راه بروند. همراه بیمار با کمک در جابه‌جایی مریض از سقوط بیمار جلوگیری می کند.

قیمت همراه بیمار در بیمارستان

حمایت عاطفی بیمار

حضور در بیمارستان می تواند یک تجربه استرس زا و احساسی برای بیماران باشد. به عنوان یک همراه بیمار دربیمارستان ارائه حمایت عاطفی برای کمک به بیماران برای کنار آمدن با احساسات و بهبود رفاه کلی ضروری است.

در اینجا چند راه برای ارائه حمایت عاطفی از بیماران در بیمارستان وجود دارد:

همدلی با بیمار

گوش دادن فعال یک مهارت مهم برای ارائه حمایت  از بیمار در بیمارستان است. این نه تنها شامل شنیدن سخنان بیمار، بلکه توجه به احساسات و نشانه های غیرکلامی او نیز می شود. با گوش دادن فعالانه، همراه بیمار می توانند نگرانی ها و نیازهای بیمار را بهتر درک کنند. برای گوش دادن به نگرانی ها، ترس ها و احساسات بیمار بدون قضاوت وقت بگذارید. به بیمار این اطمینان را بدهید که همراه و کمک حال وی در شرایط سخت بیماری هستید.

یکی از راه‌های نشان دادن همدلی نسبت به نگرانی‌های بیمار، تصدیق عواطف و تجارب اوست. ایجاد یک محیط امن و بدون قضاوت که در آن بیمار احساس راحتی در بیان ترس ها، اضطراب ها یا ناامیدی های خود کنند، مهم است. همراه بیمار می توانند از عباراتی مانند “من احساس شما را درک می کنم” یا “این باید برای شما سخت باشد” برای انتقال همدلی استفاده کنند.

همراه بیمار

نشانه‌های غیرکلامی مانند حفظ تماس چشمی، تکان دادن سر و استفاده از حالات صورت مناسب، می‌تواند درک بیمار را از شنیده شدن و درک شدن بیشتر افزایش دهد. این ژست‌ها نشان می‌دهد که همراه بیمار کاملاً درگیر گفتگو است و واقعاً به نگرانی‌های بیمار اهمیت می‌دهد. با گوش دادن فعالانه و نشان دادن همدلی نسبت به نگرانی های بیمار، همراه بیمار می توانند اعتماد ایجاد کنند، ارتباطات را بهبود بخشند و پشتیبانی لازم را برای یک تجربه مثبت بیمارستانی ارائه دهند.

تشویق ارتباطات باز

محیطی امن و راحت برای بیماران ایجاد کنید تا احساسات و افکار خود را بیان کنند. آنها را تشویق کنید که سؤال بپرسند، بگذارید بدانند که نظرات و نگرانی هایشان ارزشمند است.

ارائه اطلاعات و آموزش

به بیماران کمک کنید تا وضعیت پزشکی خود، برنامه درمانی و هر روش درمانی  را  که ممکن است تحت آن قرار گیرند، درک کنند. ارائه اطلاعات دقیق و روشن به مریض می تواند اضطراب وی را کاهش داده و بیمار را قادر سازد تا در مورد فرایند‌های درمانی خود تصمیمات آگاهانه بگیرند.

ارائه اطمینان و تشویق

به بیماران اجازه دهید بدانند که در سفر خود تنها نیستند. کلمات آرامش بخش، اطمینان خاطر و امید را به بیمار ارائه دهید. قدرت و انعطاف پذیری آنها را بشناسید و به آنها یادآوری کنید که در شرایط چالش برانگیز تمام تلاش خود را انجام می دهید.

همراه بیمار در بیمارستان

بیمار را با منابع پشتیبانی مرتبط کنید

بیمار را در مورد خدمات پشتیبانی موجود مانند مشاوره، گروه های حمایتی یا راهنمایی معنوی مطلع کنید. اطلاعات تماس را در اختیار بیمار قرار دهید یا اتصال به این افراد را تسهیل کنید. دانستن اینکه پشتیبانی اضافی در دسترس است می تواند برای بیماران آرامش بخش باشد.

به حریم خصوصی و استقلال آنها احترام بگذارید

نیاز بیمار به حریم خصوصی و استقلال را بشناسید و به وی احترام بگذارید. همیشه قبل از بحث در مورد مسائل شخصی با مشارکت دادن آنها در فرآیندهای تصمیم گیری، رضایت آنها را جلب کنید. احترام گذاشتن به مرزهای بیمار می تواند حس کرامت وی را تقویت کند.

همراه بیمار

به یاد داشته باشید، حمایت عاطفی به اندازه درمان پزشکی برای بیماران در بیمارستان مهم است. پس حمایت‌های عاطفی را جدی بگیرید تا بیمار در بهترین حالت به بهبودی برسد.

قیمت همراه بیمار در بیمارستان 

هزینه همراه بیمار در بیمارستان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. که در زیر به آن می پردازیم:

شرایط جسمانی بیمار: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت همراه بیمار شرایط جسمانی بیمار است. کارشناسان مرکز با بررسی شرایط بیمار قیمت را برای شما محاسبه می کنند. وضعیت جسمانی بیمار و نوع مراقب مورد نیاز در تعیین قیمت مؤثر است. پاسخ به سوالات زیر در این زمینه تعیین‌کننده است:

  • آیا بیمار توانایی راه رفتن دارد؟
  • محدویت حرکتی بیمار چقدر است؟
  • آیا بیمار نیاز به پوشک شدن یا گرفتن لگن برای اجابت مزاج دارد؟
  • آیا در انجام امور شخص خود مانند استحمام نیاز به کمک دارد؟

مدت زمان ارائه خدمت: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه همراه بیمار در بیمارستان مدت زمان ارائه خدمت است. ارائه خدمت می تواند به صورت شبانه‌روزی،روزانه و شبانه باشد.

بیمارستان و بخشی که بیمار در آن بستری می شود: با توجه به نوع بیمارستان (خصوصی یا دولتی) و شرایط بخشی که بیمار در بستری می شود قیمت همراه مریض می تواند تغییر کند.

همراه بیمار

آسامهر سعی دارد خدمات خود را با قیمت مناسب ارائه دهد و در حین حال کیفیت را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد تا تمامی افرادی به این خدمات نیاز دارند، دسترسی راحت‌تری آن داشته باشند. شما می تواند با تماس با کارشناسان ما از قیمت‌‌ها آگاه شده و قیمت پیشنهادی کارشناسان ما را با دیگر موسسات مقایسه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

همراه بیمار در بیمارستان‌های تهران

تمام تلاش ما در آسامهر ارائه خدمات با کیفیت همراه بیمار در بیمارستان تهران است. آسامهر با بهره‌گیری از نیروی‌های متخصص پرستار، بهیار، کمک پرستار و مراقب با‌ ‌تجربه آماده خدمت‌رسانی به عزیزان ساکن شهر تهران است. آسامهر به تمامی بیمارستان‌های استان تهران از جمله بیمارستان‌های زیر همراه بیمار اعزام می کند:

  • همراه بیمار در بیمارستان میلاد
  • همراه مریض در بیمارستان امام خمینی
  • همراه مریض در بیمارستان امام حسین
  • همراه مریض در بیمارستان شهدای تجریش
  • همراه مریض در بیمارستان دی
  • همراه بیمار در بیمارستان مهر
  • همراه بیمار در بیمارستان محب یاس
  • همراه مریض در بیمارستان شریعتی
  • همراه مریض در بیمارستان کسری
  • همراه بیمار در بیمارستان البرز
  • همراه بیمار در بیمارستان بهمن
  • همراه بیمار در بیمارستان محب کوثر
  • همراه بیمار در بیمارستان لاله
  • همراه بیمار در بیمارستان آتیه
  • همراه بیمار در بیمارستان بقیه الله
  • و دیگر بیمارستان‌های شهر تهران …

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

۱ بازديد

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

در جامعه امروزی، تقاضا برای مراقبت از سالمندان در خانه به سرعت در حال افزایش است، زیرا خانواده های بیشتری ترجیح می دهند عزیزان سالخورده خود را در محیطی آشنا و راحت نگه دارند. با این حال، ارائه مراقبت با کیفیت برای سالمندان در خانه بدون کمک یک مراقب اختصاصی می تواند چالش برانگیز باشد. خانواده به منظور حفظ امنیت سالمند در تمام ساعت شبانه روز و جلوگیری از حوادث برای سالمند تمایل بیشتری برای استخدام پرستار جهت نگهداری از سالمند به صورت شبانه روزی در منزل دارند.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

یک مراقب نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه سالمندان حمایت، کمک و همراهی لازم را برای حفظ رفاه و استقلال خود دریافت می کنند، ایفا می کند.  در این مقاله به هر آنچه باید درباره نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل بدانید می پردازیم.

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار سالمند به دلیل حضور شبانه روزی در کنار سالمند درک عمیق از نیازهای سالمندانی که از آنها مراقبت می کند، دارد. هر فرد سالمند نیازمندی‌های منحصربه‌فردی دارد و بسیار مهم است که رویکرد مراقبتی خود را متناسب با آن تنظیم کنید. پرستار سالمند با صرف زمان برای درک نیازهای سالمندان، اطمینان حاصل می کند که آنها بالاترین کیفیت مراقبت را در خانه دریافت می کنند.

یکی از جنبه های درک نیازهای سالمندان، شناخت محدودیت های جسمانی آنهاست. پیری اغلب با شرایط مختلف سلامتی و مشکلات حرکتی همراه است. مراقب سالمند آگاهی از هر گونه بیماری مزمن، ناتوانی یا سایر نگرانی های سلامتی سالمند دارد. این دانش به وی این امکان را می دهد که کمک و پشتیبانی مناسب را ارائه دهد و ایمنی و رفاه سالمندان را تضمین کند.

یکی دیگر از جنبه های حیاتی درک نیازهای آنها، شناخت رفاه عاطفی و روانی سالمندان است. بسیاری از افراد مسن ممکن است احساس تنهایی، انزوا یا افسردگی را تجربه کنند. پرستار سالمند با همدلی و توجه، می تواند همراهی و حمایت عاطفی را ارائه دهد و به طور قابل توجهی کیفیت کلی زندگی سالمند را بهبود بخشد.

ارتباط کلید درک نیازهای سالمندان است. پرستار سالمند با درگیر شدن در گفتگوهای باز و صادقانه با سالمندان و همچنین اعضای خانواده آنها، می تواند بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات، دوست داشتن ها، دوست نداشتن ها و هر گونه نگرانی خاصی که ممکن است داشته باشند ارائه دهد. این اطلاعات می تواند به ایجاد یک برنامه مراقبتی شخصی و متناسب با نیازهای فردی سالمند باشد کمک کند.

مشاهده یکی دیگر از عناصر ضروری در درک نیازهای سالمندان است. توجه به نشانه‌های غیرکلامی، حالات چهره و زبان بدن آنها می‌تواند به شما در شناسایی هرگونه ناراحتی، درد یا تغییر در وضعیت آنها کمک کند. با دقت نظر می توانید نیازهای آنها را به سرعت برطرف کنید و برای اطمینان از آسایش و رفاه آنها اقدام مناسب انجام دهید.

مراقب سالمند در منزل شبانه روزی

وقتی نوبت به ارائه مراقبت از سالمندان به صورت شبانه وزی در منزل می رسد، ایجاد یک برنامه مراقبت شخصی بسیار مهم است. هر فردی نیازها، ترجیحات و الزامات منحصر به فردی دارد و این وظیفه یک مراقب است که آنها را درک کند و به آنها رسیدگی کند.

اولین قدم در ایجاد یک برنامه مراقبت شخصی، ارزیابی کامل نیازهای سالمند است. این می تواند شامل انجام مصاحبه، رعایت برنامه های روزمره آنها و مشاوره با متخصصان پزشکی در صورت لزوم باشد. با به دست آوردن درک جامع از نیازهای جسمی، عاطفی و شناختی، مراقبان می توانند برنامه ای ایجاد کنند که تمام جنبه های رفاه سالمندان را مورد توجه قرار دهد.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

ترجیحات و انتخاب های شخصی نیز باید در هنگام تدوین برنامه مراقبت در نظر گرفته شود. خواه ترجیحات غذایی، فعالیت های تفریحی یا تعاملات اجتماعی باشد، پرستار سالمند در منزل باید در نظر بگیرد که چه چیزی باعث شادی و رضایت در زندگی سالمند می شود. با گنجاندن علایق و ناخوشایندها سالمند در برنامه، مراقب می تواند کیفیت کلی زندگی خود را افزایش دهد و احساس استقلال را ارتقا دهد.

هنگام ایجاد یک برنامه مراقبت شخصی، انعطاف پذیری کلیدی است. از آنجایی که ممکن است نیازها و ترجیحات سالمندان در طول زمان تغییر کند، برنامه باید به طور منظم بررسی و بر اساس آن تنظیم شود. ارتباط باز بین مراقب، فرد سالمند و اعضای خانواده آنها برای اطمینان از به روز ماندن و موثر بودن برنامه مراقبت بسیار مهم است.

ارائه کمک به فعالیت های زندگی روزانه (ADL)

به عنوان یک مراقب، یکی از مهم ترین مسئولیت ها، کمک به فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) برای سالمندان است. فعالیت های زندگی روزانه شامل وظایف اساسی است که افراد باید هر روز انجام دهند تا استقلال و رفاه خود را حفظ کنند. این فعالیت ها می تواند از وظایف مراقبت شخصی تا کارهای خانه را شامل شود.

برخی از نمونه‌های فعالیت های زندگی روزانه که یک مراقب سالمند به صورت شبانه روزی ممکن است به آنها کمک کند عبارتند از:

بهداشت شخصی: این شامل کمک به سالمندان در کارهایی مانند حمام کردن، نظافت و مراقبت از دهان است.

لباس پوشیدن: برخی از سالمندان ممکن است برای انتخاب لباس مناسب و لباس پوشیدن نیاز به کمک داشته باشند.

توالت کردن: ممکن است مراقبان در استفاده از توالت، حفظ نظافت و مدیریت بی اختیاری کمک کنند.

تحرک: ارائه پشتیبانی برای راه رفتن، انتقال از یک موقعیت به موقعیت دیگر، و استفاده از وسایل کمکی مانند واکر یا ویلچر.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

غذا خوردن: کمک به تهیه غذا، تغذیه و اطمینان از تغذیه مناسب.

مدیریت دارو: کمک به سالمندان با یادآوری داروها، سازماندهی قرص ها و اطمینان از مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور.

کارهای خانگی: برخی از مراقبان ممکن است در امور خانه داری سبک، خشکشویی و خرید مواد غذایی نیز کمک کنند.

با ارائه کمک به فعالیت های زندگی روزانه، مراقبان نقش مهمی در تضمین رفاه کلی و کیفیت زندگی افراد مسن دارند. این به سالمندان کمک می کند تا استقلال، کرامت و سلامت جسمانی خود را حفظ کنند. مراقبان باید با همدلی، صبر و احترام به ترجیحات و حریم خصوصی افراد به این وظایف برخورد کنند.

کمک به کارهای بهداشت شخصی

یکی از مسئولیت های کلیدی یک مراقب، کمک به افراد سالمند در انجام وظایف بهداشت شخصی است. این شامل کارهایی مانند حمام کردن، نظافت و لباس پوشیدن است. اطمینان از اینکه سالمندان بهداشت شخصی را رعایت می کنند برای رفاه کلی و کیفیت زندگی آنها ضروری است.

حمام کردن یکی از جنبه های مهم بهداشت شخصی است زیرا به سالمندان کمک می‌کند تا احساس تمیزی، شادابی و راحتی داشته باشند. مراقبین با کمک به سالمندان برای ورود و خروج از حمام یا وان و اطمینان از مناسب بودن دمای آب، یک تجربه حمام کردن ایمن برای سالمند ایجاد می کنند.

وظایف نظافت، از جمله مراقبت از مو، مراقبت از ناخن و بهداشت دهان نیز برای حفظ بهداشت شخصی بسیار مهم است. مراقبان با یادآوری مسواک زدن منظم به سالمندان، کوتاه کردن ناخن ها و رعایت بهداشت دهان و دندان به بهداشت فردی سالمند کمک می کنند.

علاوه بر این، مراقبان نقش حیاتی در کمک به سالمندان در لباس پوشیدن دارند. آنها در انتخاب لباس مناسب و کمک به سالمندان برای لباس پوشیدن و درآوردن لباس کمک می کنند. این شامل بستن دکمه‌ها، زیپ‌ها و بستن بند کفش می‌شود که اطمینان حاصل می‌کند که سالمندان راحت هستند و لباس مناسبی برای آب و هوا یا هر فعالیت برنامه‌ریزی شده‌ای می‌پوشند.

مراقبان با ارائه کمک در انجام وظایف بهداشت شخصی، به سلامت جسمی و عاطفی افراد مسن کمک می کنند. مراقب سالمند به حفظ کرامت، استقلال و عزت نفس سالمند کمک می کنند، و از مشکلات سلامتی بالقوه ای که ممکن است از بهداشت شخصی نامناسب ناشی می شود نیز جلوگیری کنند.

نگهداری از سالمند آلزایمری در منزل

۱ بازديد

نگهداری از سالمند آلزایمری در منزل

آیا به دنبال پرستار سالمند جهت مراقبت مؤثر از سالمند مبتلا آلزایمر در خانه هستید؟ در این مقاله به جنبه‌های مختلف مراقبت از بیمار مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر می‌پردازیم و نکات عملی ارزشمند را ارائه می‌کنیم تا با اطمینان خاطر بهترین مراقبت را برای عزیزانتان خود دریافت کنید. از درک مراحل مختلف زوال عقل گرفته تا اجرای تکنیک های مراقبت بیمار محور، این مقاله به بررسی راههایی برای نگهداری از سالمند آلزایمری می پردازد.

نگهداری از سالمند آلزایمری

اهمیت آموزش و آگاهی

زوال عقل یک بیماری پیچیده است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. برای ارائه حمایت مؤثر در خانه برای فرد مبتلا به زوال عقل، داشتن درک عمیق از بیماری و تأثیر آن بر توانایی های شناختی بسیار مهم است. آموزش در مورد زوال عقل، شما را قادر می سازد تا استراتژی ها و تکنیک هایی را برای برقراری ارتباط و تعامل موثرتر با فرد مورد علاقه خود ایجاد کنید. با اطلاع از پیشرفت بیماری و مراحل مختلف آن، می توانید نیازهای متغیر فرد مبتلا به زوال عقل را پیش بینی کرده و با آن سازگار شوید.

نگهداری از سالمند آلزایمری

آگاهی در مورد زوال عقل همچنین به ایجاد یک محیط امن و حمایتی در خانه کمک می کند. با درک چالش هایی که افراد مبتلا به زوال عقل با آن مواجه هستند، می توانید محیط خانه را برای کاهش خطرات احتمالی و بهبود رفاه کلی آنها تغییر دهید.

ایجاد یک محیط امن و راحت در منزل

هنگام مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر در خانه، ایجاد یک محیط امن و راحت که به سلامتی آنها کمک می کند و خطرات احتمالی را کاهش می دهد بسیار مهم است. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که به شما در دستیابی به این هدف کمک می کند:

 بهم ریختگی را حذف کنید

دور کردن وسایل غیر ضروری و به هم ریختگی از فضای نشیمن ضروری است و حواس‌پرتی و سردرگمی را برای افراد مبتلا به زوال عقل به حداقل می‌رساند.  این کار به آنها کمک می‌کند تا در محیط اطراف خود حرکت کنند و حس نظم را حفظ کنند.

از روشنایی کافی اطمینان حاصل کنید

نور خوب برای افراد مبتلا به زوال عقل حیاتی است، زیرا به بهبود دید و کاهش بی‌حسی کمک می‌کند. مطمئن شوید که خانه به خوبی روشن است، به خصوص در مناطقی که فرد بیشتر وقت خود را در آنجا می گذراند. تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. وسایل روشنایی اضافی مانند لامپ یا چراغ های حسگر حرکتی برای افزایش روشنایی و جلوگیری از سایه ها نصب کنید.

نگهداری از سالمند آلزایمری اجرای اقدامات ایمنی

اجرای اقدامات ایمنی در سراسر خانه برای جلوگیری از حوادث و صدمات ضروری است. نرده ها را در راهروها و راه پله ها نصب کنید، فرش ها را با پدهای ضد لغزش محکم کنید یا به طور کلی آنها را بردارید. روی کابینت های حاوی مواد خطرناک از قفل های ضد کودک استفاده کنید. همچنین نصب آشکارسازهای دود، آشکارسازهای مونوکسید کربن و سیستم امنیتی خانه برای آرامش بیشتر توصیه می شود.

چیدمان درست وسایل

افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است با محیط های پیچیده یا شلوغ دچار مشکل شوند. چیدمان فضای نشیمن را با حذف مبلمان غیر ضروری یا چیدمان مجدد آن برای ایجاد مسیرهای روشن ساده کنید. از رنگ‌های متضاد برای دیوارها، کف‌ها و مبلمان استفاده کنید تا به تشخیص نواحی مختلف کمک کرده و شخص راحت‌تر در اطراف خود حرکت کند.

یک روال ثابت داشته باشید

ایجاد و حفظ یک روال روزانه ثابت می تواند احساس امنیت و آشنایی را برای افراد مبتلا به زوال عقل ایجاد کند. در طول روز به وعده های غذایی منظم، برنامه های روتین قبل از خواب و سایر فعالیت ها پایبند باشید. یک تقویم یا تخته سفید قابل مشاهده با برنامه‌های روزانه و تاریخ‌های مهم نمایش دهید تا به آنها کمک کنید جهت‌گیری داشته باشند و زمان را از دست ندهند.

نگهداری از سالمند آلزایمری

با پیروی از این نکات، می‌توانید محیطی امن و راحت ایجاد کنید که از افراد مبتلا به زوال عقل حمایت می‌کند و استقلال آن‌ها را افزایش می‌دهد.

استراتژی های ارتباطی مؤثر

هنگام ارائه مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر، ارتباط مؤثر ضروری است. با پیشرفت بیماری، افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است برای ابراز وجود ارتباط را به چالش بکشند. با این حال، با استراتژی های مناسب، می توانید ارتباطات را بهبود بخشید و محیط مثبت و حمایت کننده تری ایجاد کنید. در اینجا چند استراتژی ارتباط مؤثر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 از زبان ساده و واضح استفاده کنید

هنگام برقراری ارتباط با فرد مبتلا به زوال عقل، استفاده از زبان ساده و مختصر بسیار مهم است. از به کار بردن جملات پیچیده یا اصطلاحات فنی که ممکن است آنها را گیج کند، خودداری کنید. آهسته و واضح صحبت کنید و به فرد زمان کافی برای پردازش و پاسخ دادن به آنچه می گوید، بدهید.

حفظ تماس چشمی

ارتباط غیرکلامی نقش مهمی در درک و ارتباط با افراد مبتلا به زوال عقل دارد. تماس چشمی را حفظ کنید و از حالات چهره، حرکات و زبان بدن برای انتقال پیام خود استفاده کنید. این نشانه‌های غیرکلامی می‌تواند به تقویت درک کمک کند و باعث شود فرد احساس راحتی بیشتری کند.

صبور باشید و با دقت گوش دهید

هنگام برقراری ارتباط با فرد مبتلا به زوال عقل،  داشتن صبر مهم است. به آنها زمان کافی برای بیان خود بدهید، حتی اگر کمی بیشتر طول بکشد. فعالانه به سخنان و احساسات آنها گوش دهید. از قطع کردن یا تمام کردن جملات آنها بپرهیزید، زیرا این می تواند ناامید کننده باشد و اعتماد به نفس آنها را تضعیف کند.

از وسایل کمک بصری و یادآورهای کتبی استفاده کنید

وسایل کمک بصری، مانند تصاویر یا نمودارهای ساده، می توانند به انتقال اطلاعات و ایده ها کمک کنند. آنها می توانند به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کنند تا جزئیات مهم را درک کرده و به خاطر بسپارند. علاوه بر این، استفاده از یادآوری های نوشتاری، مانند یادداشت ها یا تقویم ها، می تواند نشانه های بصری و کمک به ارتقای استقلال و روال عادی را فراهم کند.

محیطی آرام و ساکت ایجاد کنید

هنگام برقراری ارتباط با فرد مبتلا به زوال عقل، به حداقل رساندن حواس پرتی و ایجاد یک محیط آرام و ساکت بسیار مهم است. صدای پس زمینه را کاهش دهید، تلویزیون یا رادیو را خاموش کنید و فضایی راحت و آرام برای مکالمه پیدا کنید. این می تواند به فرد کمک کند تا روی ارتباط متمرکز شود و از سردرگمی یا آشفتگی غیر ضروری جلوگیری کند.

نگهداری از سالمند آلزایمری

با اجرای این استراتژی های ارتباطی مؤثر، می توانید تعاملات خود را با افراد مبتلا به آلزایمر بهبود بخشید و حمایت و درک مورد نیاز را برای آنها فراهم کنید. به یاد داشته باشید، هنگام برقراری ارتباط با فردی که مبتلا به زوال عقل است، صبر، همدلی و سازگاری بسیار مهم است.

ارتقای استقلال و حفظ روتین روزانه

یکی از جنبه‌های کلیدی ارائه مراقبت مؤثر از زوال عقل در خانه، ارتقای استقلال و حفظ برنامه‌های روزمره است. این به افراد مبتلا به زوال عقل کمک می کند تا احساس آشنایی داشته باشند که می تواند رفاه کلی آنها را افزایش دهد. در اینجا چند استراتژی برای در نظر گرفتن وجود دارد:

تصمیم گیری را تشویق کنید

به فرد مبتلا به آلزایمر اجازه دهید تا آنجا که ممکن است تصمیم بگیرد، مانند انتخاب لباس، وعده های غذایی یا فعالیت های خود. این به آنها کمک می کند تا احساس استقلال و کنترل زندگی خود را حفظ کنند. انتخاب های ساده ای ارائه دهید و در صورت نیاز آنها را پشتیبانی کنید.

سازماندهی محیط زندگی

ایجاد یک محیط بدون درهم و برهمی و سازماندهی شده می تواند به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند تا راحت تر در اطراف خود حرکت کنند. عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید، اشیاء غیر ضروری را بردارید، و به وضوح موارد یا مناطق مهم را برای ارتقای استقلال و کاهش سردرگمی برچسب بزنید.

نگهداری از سالمند آلزایمری

یک برنامه روزانه ایجاد کنید

ایجاد یک روال روزانه ثابت می تواند ساختار و آشنایی را برای افراد مبتلا به زوال عقل فراهم کند. زمان های منظمی را برای وعده های غذایی، فعالیت ها و مراقبت های شخصی تعیین کنید. برنامه روزانه را به صورت بصری با استفاده از تقویم‌، ساعت‌ یا تخته‌ سفید نمایش دهید تا به آنها در پیش‌بینی و مشارکت در هر کار کمک کنید.

وظایف را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنید

وظایف پیچیده می تواند برای افراد مبتلا به زوال عقل طاقت فرسا باشد. فعالیت ها را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. به عنوان مثال، هنگام لباس پوشیدن، لباس ها را به ترتیبی که باید بپوشید بچینید و در صورت نیاز یادآوری های کمی انجام دهید.

مشارکت در فعالیت های معنادار را تشویق کنید

درگیر کردن افراد مبتلا به زوال عقل در فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برند و آنها را معنادار می‌دانند، می‌تواند عزت نفس و احساس هدف را در آنها تقویت کند. سرگرمی ها، ورزش، پازل، موسیقی یا هر فعالیت دیگری را که به آن علاقه نشان داده اند تشویق کنید.

ارائه کمک های حمایتی

ارائه سطح مناسب کمک در ارتقای استقلال بسیار مهم است. صبور باشید، دستورالعمل‌های واضح ارائه کنید و فقط در صورت لزوم کمک کنید. آنها را تشویق کنید که تا آنجا که می توانند به تنهایی انجام دهند و در عین حال امنیت و رفاه آنها را تضمین کنید.

نگهداری از سالمند آلزایمری

با ارتقای استقلال و حفظ برنامه های روزمره، می توانید کیفیت زندگی افراد مبتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید و یک محیط حمایتی در خانه ایجاد کنید.

کلام آخر

در طول این مقاله، ما جنبه های حیاتی مراقبت از آلزایمر و اهمیت ارائه حمایت مؤثر در خانه را بررسی کردیم. زوال عقل می تواند یک وضعیت چالش برانگیز باشد، اما با استراتژی ها و درک درست، مراقبان می توانند تاثیر مثبت قابل توجهی بر زندگی مبتلایان به آلزایمر بگذارند. با ایجاد یک محیط امن و آشنا، حفظ یک روتین، و استفاده از تکنیک های ارتباطی مؤثر، مراقبان می توانند کیفیت زندگی افراد مبتلا به زوال عقل را افزایش دهند.

با فداکاری، همدلی و صبر، مراقبان می توانند نقشی حیاتی در بهبود رفاه و شادی عزیزان مبتلا به زوال عقل ایفا کنند. استخدام پرستار جهت نگهداری از سالمند آلزایمری می تواند بهترین راه برای آسودگی خیال شما از راحتی و حفظ سلامت سالمندتان باشد. مرکز پرستار در منزل آسامهر با بهره‌مندی از نیروی های آموزش دیده و مجرب و ارزیابی علمکرد پرستاران سعی در ارائه بهترین خدمات با قیمت مناسب در سریع ترین زمان را دارد. تمام سعی ما در آسامهر این است که باری از روی دوش خانواده شما برداریم و در کنار شما مراقب سالمندتان باشیم.

پرستاری از سالمند پوشکی

۲ بازديد

پرستاری از سالمند پوشکی

یکی از جنبه‌های درک نیازهای سالمندان، شناخت محدودیت‌های جسمانی آنهاست. پیری اغلب با شرایط مختلف سلامتی و مشکلات حرکتی همراه است. برای خانواده سالمندان مهم است که از بیماریهای مزمن، ناتوانی یا سایر مشکلات سلامتی که ممکن است سالمند داشته باشد، آگاه باشند. این دانش به شما این امکان را می دهد که کمک و پشتیبانی مناسب را جهت نگهداری از سالمند پوشکی دریافت کنید و ایمنی و رفاه عزیزیان خود را تضمین کنید.

نگهداری از سالمند پوشکی

پرستاری از سالمند پوشکی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد که نیاز به درک، صبر و دانش کافی در مورد بهداشت دارد. این راهنما نکات و توصیه های ضروری را برای بهترین مراقبت از سالمندان پوشکی را ارائه می دهد.

درک نیاز به پوشک

بی اختیاری، یا از دست دادن کنترل مثانه یا روده، یک مشکل رایج در میان سالمندان است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند شرایط سلامت جسمانی، اختلالات عصبی، یا روند پیری باشد. استفاده از پوشک می تواند به مدیریت بی اختیاری و حفظ وقار و راحتی سالمندان کمک کند.

انتخاب پوشک مناسب

انتخاب نوع پوشک مناسب اولین قدم در مراقبت از یک فرد سالمند است. سایز فرد، سبک زندگی و سطح بی اختیاری از عوامل تعیین کننده هستند. برخی از افراد مسن ممکن است پوشک‌هایی را که شبیه به لباس‌های زیر معمولی هستند ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تعویض آسان‌تر به مدل‌های سنتی پوشک با زبانه‌های کناری نیاز داشته باشند. همچنین پوشک های مختلفی برای استفاده در طول شب یا برای کسانی که بی اختیاری شدید دارند طراحی شده است.

نگهداری از سالمند پوشکی

نحوه تعویض پوشک

هنگام تعویض پوشک یک فرد مسن، مهم است که این کار را سریع انجام دهید تا از تحریکات و عفونت های پوستی جلوگیری کنید. مراحل آن به شرح زیر است :

  • یک پوشک تمیز، دستکش یکبار مصرف، دستمال مرطوب و یک کیسه دفع زباله آماده کنید.
  • دستکش ها را بپوشید و به سالمند کمک کنید تا در موقعیت راحتی قرار گیرد.
  • پوشک کثیف را بردارید و محل را با دستمال تمیز کنید. برای جلوگیری از عفونت، همیشه از جلو به عقب پاک کنید.
  • پس از تمیز کردن، پوشک جدید را زیر سالمند قرار دهید و آن را در جای خود محکم کنید.

در ویدیو زیر به صورت کامل نحوه تعویض پوشک آموزش داده شده است:

 

مراقبت از پوست

مراقبت مناسب از پوست در هنگام استفاده از پوشک ضروری است. در صورت تماس طولانی مدت با ادرار یا مدفوع، پوست ممکن است تحریک شود و ممکن است دچار بثورات یا عفونت شود.

برای جلوگیری از این امر، به محض کثیف شدن پوشک آن را تعویض کنید. از دستمال مرطوب و ضد حساسیت برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید و قبل از پوشاندن پوشک جدید، اجازه دهید پوست در هوا خشک شود. استفاده از کرم های مخصوص نیز می تواند به محافظت از پوست کمک کند.

نگهداری از سالمند پوشکی

ارزیابی نیازهای جسمی، عاطفی و شناختی افراد سالمند

برای پرستار سالمند در منزل ارزیابی نیازهای جسمی، عاطفی و شناختی بسیار مهم است. درک این نیازها کمک می کند تا بهترین مراقبت ممکن ارائه شود.

نیازهای فیزیکی

با ارزیابی نیازهای جسمانی فرد سالمند شروع کنید. این شامل ارزیابی تحرک، قدرت جسمانی و سلامت کلی بدن آنها می شود. توانایی آنها را در انجام فعالیت های روزانه مانند پیاده‌روی، لباس پوشیدن، حمام کردن و غذا خوردن مشاهده کنید. به مشکلات حرکتی، درد یا ناراحتی که ممکن است تجربه کنند توجه کنید.

نگهداری از سالمند پوشکی

ایجاد یک محیط امن و در دسترس برای افراد سالمند ضروری است. اطمینان حاصل کنید که فضای زندگی آنها عاری از خطرات و موانعی است که می تواند منجر به سقوط یا تصادف شود. نصب نرده ها، دستگیره و تشک های ضد لغزش را در نظر بگیرید تا ایمنی و استقلال آنها را افزایش دهید.

نیازهای عاطفی

ارزیابی نیازهای عاطفی افراد سالمندی که به تازگی از پوشک استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. تنهایی، افسردگی و اضطراب در میان این سالمندان، به ویژه آنهایی که تنها زندگی می‌کنند یا تعاملات اجتماعی محدودی دارند، رایج است. پرستار باید برای شرکت در گفتگو با سالمند وقت بگذارید و فعالانه به نگرانی ها و احساسات آنها گوش دهید.

نگهداری از سالمند پوشکی

دیدار دوستان و اعضای خانواده یا تفریح در مراکز مرتبط با سالمندان آنها را به اجتماعی شدن تشویق میکند. درگیر شدن در فعالیت هایی که از آن لذت می برند، مانند گوش دادن به موسیقی، می تواند به آرامش عاطفی آنها کمک کند.

نیازهای شناختی

درک نیازهای شناختی سالمندان برای تحریک ذهنی و سلامت شناختی آنها بسیار مهم است. حافظه و توانایی حل مسئله آنها را ارزیابی کنید. مراقب علائم زوال شناختی یا شرایطی مانند زوال عقل یا بیماری آلزایمر باشید. سالمندان را در فعالیت‌هایی که عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند، مانند پازل، خواندن، بازی‌های حافظه، درگیر کنید. آنها را تشویق کنید تا سبک زندگی فعال داشته باشند.

نگهداری از سالمند پوشکی

مشاهده، یکی دیگر از عناصر ضروری در درک نیازهای سالمندان است. توجه به نشانه‌های غیرکلامی، حالات چهره و زبان بدن آنها می‌تواند به شما در شناسایی هرگونه ناراحتی، درد یا تغییر در وضعیت آنها کمک کند. با دقت نظر می‌توانید نیازهای آنها را به سرعت برطرف کنید و برای اطمینان از آسایش و رفاه آنها اقدام مناسب انجام دهید.

تشویق به همکاری

برخی از افراد مسن ممکن است در مقابل پوشیدن پوشک مقاومت کنند، به ویژه آنهایی که دچار دمانس یا زوال عقل هستند در چنین مواردی، مهم است که با صبر و درک کار بیمار را انجام دهید. نیاز به پوشک را به صورت واضح به سالمند توضیح دهید. از کلمات مثبت استفاده کنید و به آنها اطمینان دهید که بسیاری از افراد از پوشک بزرگسال استفاده می کنند. همچنین می توانید لباس هایی را در نظر بگیرید که تعویض پوشک را آسان تر می کند.

نگهداری از سالمند پوشکی

مراقبت از سالمند پوشکی می تواند یک کار حساس باشد، اما با صبر، درک و تکنیک های صحیح می توان آن را به طور مؤثر و محترمانه انجام داد. همیشه به یاد داشته باشید که در این فرآیند راحتی و وقار عزیزتان را در اولویت قرار دهید.

حقوق نگهداری از سالمند پوشکی

همین طور که در بالا اشاره شد، سالمندان به دلیل بیماری‌های سیستم عصبی مثل سکته مغزی، آلزایمر ، پارکینسون و غیره ممکن است دچار عدم کنترل اسفنگتری شوند در نتیجه باید پوشینه شوند. تعویض پوشک یکی از عوامل تعیین کننده قیمت پرستار سالمند در منزل است. شما می تواند برای دریافت دقیق جزئیات قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

ایمنی سالمند در منزل

مراقبان باید توجه داشته باشند تا علائم یا نشانه‌های بیماری را که ممکن است فرد سالمند تجربه ‌کند، شناسایی کنند. این شامل نظارت بر سلامت جسمانی آنها، مانند تغییرات وزن، مشکل در تحرک، یا هر بیماری مزمنی که ممکن است داشته باشند، باشد.

نگهداری از سالمند پوشکی

علاوه بر شرایط جسمانی، پرستار سالمند باید به هر گونه مسائل مربوط به سلامت روانی که ممکن است فرد سالمند با آن مواجه باشد نیز توجه داشته باشند. این شامل شرایطی مانند زوال عقل یا بیماری آلزایمر است که ممکن است به مراقبت و توجه تخصصی نیاز داشته باشد.

علاوه بر این، برای مراقبین مهم است که از محدودیت‌هایی که ممکن است فرد سالمند در انجام برخی فعالیت‌های روزمره داشته باشد آگاه باشند. این محدودیت ها می تواند شامل مشکلات در حمام کردن، لباس پوشیدن، غذا خوردن یا حتی به یاد آوردن مصرف دارو باشد. با شناسایی این محدودیت ها، مراقبان می توانند حمایت و کمک های لازم برای اطمینان از آسایش و رفاه سالمند ارائه دهند.

هنگامی که شرایط یا محدودیت پزشکی خاصی شناسایی شد، مراقب سالمند می‌توانند یک برنامه مراقبت شخصی ایجاد کنند که نیازهای منحصر به فرد سالمندان را برطرف می کند. این ممکن است شامل هماهنگی با متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان یا درمانگران باشد تا اطمینان حاصل شود که مراقبت های پزشکی و درمان های مناسب ارائه می شود.

نگهداری از سالمند پوشکی

کلام آخر

استخدام پرستار جهت نگهداری از سالمند پوشکی می تواند بهترین راه برای آسودگی خیال شما از راحتی و حفظ سلامت سالمندتان باشد. مرکز خدمات پرستار در منزل آسامهر با بهره‌مندی از نیروی های آموزش دیده و مجرب و ارزیابی علمکرد پرستاران سعی در ارائه بهترین خدمات با قیمت مناسب در سریع ترین زمان را دارد. تمام سعی ما در آسامهر این است که باری از روی دوش خانواده شما برداریم و در کنار شما مراقب سالمندتان باشیم. جهت دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

اولین مطالب آزمایشی من

۲ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.