پرستاری از سالمند پوشکی

۲ بازديد

پرستاری از سالمند پوشکی

یکی از جنبه‌های درک نیازهای سالمندان، شناخت محدودیت‌های جسمانی آنهاست. پیری اغلب با شرایط مختلف سلامتی و مشکلات حرکتی همراه است. برای خانواده سالمندان مهم است که از بیماریهای مزمن، ناتوانی یا سایر مشکلات سلامتی که ممکن است سالمند داشته باشد، آگاه باشند. این دانش به شما این امکان را می دهد که کمک و پشتیبانی مناسب را جهت نگهداری از سالمند پوشکی دریافت کنید و ایمنی و رفاه عزیزیان خود را تضمین کنید.

نگهداری از سالمند پوشکی

پرستاری از سالمند پوشکی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد که نیاز به درک، صبر و دانش کافی در مورد بهداشت دارد. این راهنما نکات و توصیه های ضروری را برای بهترین مراقبت از سالمندان پوشکی را ارائه می دهد.

درک نیاز به پوشک

بی اختیاری، یا از دست دادن کنترل مثانه یا روده، یک مشکل رایج در میان سالمندان است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند شرایط سلامت جسمانی، اختلالات عصبی، یا روند پیری باشد. استفاده از پوشک می تواند به مدیریت بی اختیاری و حفظ وقار و راحتی سالمندان کمک کند.

انتخاب پوشک مناسب

انتخاب نوع پوشک مناسب اولین قدم در مراقبت از یک فرد سالمند است. سایز فرد، سبک زندگی و سطح بی اختیاری از عوامل تعیین کننده هستند. برخی از افراد مسن ممکن است پوشک‌هایی را که شبیه به لباس‌های زیر معمولی هستند ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تعویض آسان‌تر به مدل‌های سنتی پوشک با زبانه‌های کناری نیاز داشته باشند. همچنین پوشک های مختلفی برای استفاده در طول شب یا برای کسانی که بی اختیاری شدید دارند طراحی شده است.

نگهداری از سالمند پوشکی

نحوه تعویض پوشک

هنگام تعویض پوشک یک فرد مسن، مهم است که این کار را سریع انجام دهید تا از تحریکات و عفونت های پوستی جلوگیری کنید. مراحل آن به شرح زیر است :

  • یک پوشک تمیز، دستکش یکبار مصرف، دستمال مرطوب و یک کیسه دفع زباله آماده کنید.
  • دستکش ها را بپوشید و به سالمند کمک کنید تا در موقعیت راحتی قرار گیرد.
  • پوشک کثیف را بردارید و محل را با دستمال تمیز کنید. برای جلوگیری از عفونت، همیشه از جلو به عقب پاک کنید.
  • پس از تمیز کردن، پوشک جدید را زیر سالمند قرار دهید و آن را در جای خود محکم کنید.

در ویدیو زیر به صورت کامل نحوه تعویض پوشک آموزش داده شده است:

 

مراقبت از پوست

مراقبت مناسب از پوست در هنگام استفاده از پوشک ضروری است. در صورت تماس طولانی مدت با ادرار یا مدفوع، پوست ممکن است تحریک شود و ممکن است دچار بثورات یا عفونت شود.

برای جلوگیری از این امر، به محض کثیف شدن پوشک آن را تعویض کنید. از دستمال مرطوب و ضد حساسیت برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید و قبل از پوشاندن پوشک جدید، اجازه دهید پوست در هوا خشک شود. استفاده از کرم های مخصوص نیز می تواند به محافظت از پوست کمک کند.

نگهداری از سالمند پوشکی

ارزیابی نیازهای جسمی، عاطفی و شناختی افراد سالمند

برای پرستار سالمند در منزل ارزیابی نیازهای جسمی، عاطفی و شناختی بسیار مهم است. درک این نیازها کمک می کند تا بهترین مراقبت ممکن ارائه شود.

نیازهای فیزیکی

با ارزیابی نیازهای جسمانی فرد سالمند شروع کنید. این شامل ارزیابی تحرک، قدرت جسمانی و سلامت کلی بدن آنها می شود. توانایی آنها را در انجام فعالیت های روزانه مانند پیاده‌روی، لباس پوشیدن، حمام کردن و غذا خوردن مشاهده کنید. به مشکلات حرکتی، درد یا ناراحتی که ممکن است تجربه کنند توجه کنید.

نگهداری از سالمند پوشکی

ایجاد یک محیط امن و در دسترس برای افراد سالمند ضروری است. اطمینان حاصل کنید که فضای زندگی آنها عاری از خطرات و موانعی است که می تواند منجر به سقوط یا تصادف شود. نصب نرده ها، دستگیره و تشک های ضد لغزش را در نظر بگیرید تا ایمنی و استقلال آنها را افزایش دهید.

نیازهای عاطفی

ارزیابی نیازهای عاطفی افراد سالمندی که به تازگی از پوشک استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. تنهایی، افسردگی و اضطراب در میان این سالمندان، به ویژه آنهایی که تنها زندگی می‌کنند یا تعاملات اجتماعی محدودی دارند، رایج است. پرستار باید برای شرکت در گفتگو با سالمند وقت بگذارید و فعالانه به نگرانی ها و احساسات آنها گوش دهید.

نگهداری از سالمند پوشکی

دیدار دوستان و اعضای خانواده یا تفریح در مراکز مرتبط با سالمندان آنها را به اجتماعی شدن تشویق میکند. درگیر شدن در فعالیت هایی که از آن لذت می برند، مانند گوش دادن به موسیقی، می تواند به آرامش عاطفی آنها کمک کند.

نیازهای شناختی

درک نیازهای شناختی سالمندان برای تحریک ذهنی و سلامت شناختی آنها بسیار مهم است. حافظه و توانایی حل مسئله آنها را ارزیابی کنید. مراقب علائم زوال شناختی یا شرایطی مانند زوال عقل یا بیماری آلزایمر باشید. سالمندان را در فعالیت‌هایی که عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند، مانند پازل، خواندن، بازی‌های حافظه، درگیر کنید. آنها را تشویق کنید تا سبک زندگی فعال داشته باشند.

نگهداری از سالمند پوشکی

مشاهده، یکی دیگر از عناصر ضروری در درک نیازهای سالمندان است. توجه به نشانه‌های غیرکلامی، حالات چهره و زبان بدن آنها می‌تواند به شما در شناسایی هرگونه ناراحتی، درد یا تغییر در وضعیت آنها کمک کند. با دقت نظر می‌توانید نیازهای آنها را به سرعت برطرف کنید و برای اطمینان از آسایش و رفاه آنها اقدام مناسب انجام دهید.

تشویق به همکاری

برخی از افراد مسن ممکن است در مقابل پوشیدن پوشک مقاومت کنند، به ویژه آنهایی که دچار دمانس یا زوال عقل هستند در چنین مواردی، مهم است که با صبر و درک کار بیمار را انجام دهید. نیاز به پوشک را به صورت واضح به سالمند توضیح دهید. از کلمات مثبت استفاده کنید و به آنها اطمینان دهید که بسیاری از افراد از پوشک بزرگسال استفاده می کنند. همچنین می توانید لباس هایی را در نظر بگیرید که تعویض پوشک را آسان تر می کند.

نگهداری از سالمند پوشکی

مراقبت از سالمند پوشکی می تواند یک کار حساس باشد، اما با صبر، درک و تکنیک های صحیح می توان آن را به طور مؤثر و محترمانه انجام داد. همیشه به یاد داشته باشید که در این فرآیند راحتی و وقار عزیزتان را در اولویت قرار دهید.

حقوق نگهداری از سالمند پوشکی

همین طور که در بالا اشاره شد، سالمندان به دلیل بیماری‌های سیستم عصبی مثل سکته مغزی، آلزایمر ، پارکینسون و غیره ممکن است دچار عدم کنترل اسفنگتری شوند در نتیجه باید پوشینه شوند. تعویض پوشک یکی از عوامل تعیین کننده قیمت پرستار سالمند در منزل است. شما می تواند برای دریافت دقیق جزئیات قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

ایمنی سالمند در منزل

مراقبان باید توجه داشته باشند تا علائم یا نشانه‌های بیماری را که ممکن است فرد سالمند تجربه ‌کند، شناسایی کنند. این شامل نظارت بر سلامت جسمانی آنها، مانند تغییرات وزن، مشکل در تحرک، یا هر بیماری مزمنی که ممکن است داشته باشند، باشد.

نگهداری از سالمند پوشکی

علاوه بر شرایط جسمانی، پرستار سالمند باید به هر گونه مسائل مربوط به سلامت روانی که ممکن است فرد سالمند با آن مواجه باشد نیز توجه داشته باشند. این شامل شرایطی مانند زوال عقل یا بیماری آلزایمر است که ممکن است به مراقبت و توجه تخصصی نیاز داشته باشد.

علاوه بر این، برای مراقبین مهم است که از محدودیت‌هایی که ممکن است فرد سالمند در انجام برخی فعالیت‌های روزمره داشته باشد آگاه باشند. این محدودیت ها می تواند شامل مشکلات در حمام کردن، لباس پوشیدن، غذا خوردن یا حتی به یاد آوردن مصرف دارو باشد. با شناسایی این محدودیت ها، مراقبان می توانند حمایت و کمک های لازم برای اطمینان از آسایش و رفاه سالمند ارائه دهند.

هنگامی که شرایط یا محدودیت پزشکی خاصی شناسایی شد، مراقب سالمند می‌توانند یک برنامه مراقبت شخصی ایجاد کنند که نیازهای منحصر به فرد سالمندان را برطرف می کند. این ممکن است شامل هماهنگی با متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان یا درمانگران باشد تا اطمینان حاصل شود که مراقبت های پزشکی و درمان های مناسب ارائه می شود.

نگهداری از سالمند پوشکی

کلام آخر

استخدام پرستار جهت نگهداری از سالمند پوشکی می تواند بهترین راه برای آسودگی خیال شما از راحتی و حفظ سلامت سالمندتان باشد. مرکز خدمات پرستار در منزل آسامهر با بهره‌مندی از نیروی های آموزش دیده و مجرب و ارزیابی علمکرد پرستاران سعی در ارائه بهترین خدمات با قیمت مناسب در سریع ترین زمان را دارد. تمام سعی ما در آسامهر این است که باری از روی دوش خانواده شما برداریم و در کنار شما مراقب سالمندتان باشیم. جهت دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.